Wij kijken er naar uit om na een lange periode weer een evenement te mogen organiseren. Om alles volgens de regels te laten verlopen hebben we wel een aantal belangrijke wijzigingen moeten doorvoeren. Hieronder vind je daar een overzicht van, zodat je goed op de hoogte bent en ons kunt helpen om alle regels na te leven. Respecteer dit alsjeblieft, dan kunnen wij ook na de Sint Pietersbear Trail doorgaan met het organiseren van evenementen voor jullie.

Bij alles geldt, houd afstand en voorkom opstoppingen!

Belangrijk! De Kids Trails waren in eerste instantie gepland voor zondag 13 september. Die zijn nu verplaatst naar zaterdag 12 september.

programma

zaterdag 12 september

15:00u
Aanmeldbureau open voor Kidstrails
15:30u - 16:30u
Kids Trails
15:30u
Aanmeldbureau open
16:30u
Start 7km trail
17:00u
Start 14km trail
19:30u
Sluiting parcours

KIDS Trails

15:30u
Start kids trail 4 t/m 6 jaar, 500m
15:40u
Start kids trail 7 t/m 9 jaar, 1.000m
15:55u
Start kids trail 10 t/m 12 jaar, 2.000m (2 rondes van 1km)
15:55u
Start kids trail 13 t/m 15 jaar, 3.000m (3 rondes van 1 km)

Zondag 13 september

8:30u
Aanmeldbureau open
10:00u
Start 10km trail
10:45u
Start 18km & 32km trail
16:15u
Sluiting alle parcoursen

Organisatie

Wij als organisatie doen er zoveel mogelijk aan om de veiligheid van onszelf en onze deelnemers te waarborgen.

Vooraf informeren wij de deelnemers en vrijwilligers zo goed mogelijk.
Als basis geldt: heb je klachten kom dan niet naar het evenement. Dit geldt natuurlijk ook voor onze vrijwilligers.
Houd afstand.

Onze vrijwilligers dragen handschoenen en eventueel mondkapjes op plaatsen waar zij in contact komen met deelnemers.

Wij zullen als organisatie actief rondlopen om onze maatregelen te handhaven.

Wijzigingen vooraf

Parkeren

In tegenstelling tot voorgaande jaren kan er niet bij Chalet d’n Observant geparkeerd worden. Dit terrein wordt nu gebruikt voor een ruimere opstelling van startnummeruitgifte en finishterrein.

Parkeren kan bij de ENCI, zowel op het parkeerterrein van de fabriek als van het kantoor. Hier zullen oranje parkeerborden ophangen.

Houd rekening met 10 minuten lopen naar het evenemententerrein.

Temperatuurmeting

Bij het oplopen van het evenemententerrein zullen medewerkers van Sportdokters klaar staan om jullie temperatuur te meten. Bij een temperatuur boven de 38 graden mag je niet deelnemen aan het evenement. Blijf dus ook thuis als je koorts en/of andere klachten hebt.

Je ontvangt een polsbandje als je temperatuur in orde is.

Je mag alleen deelnemen met polsbandje anders word je uit de wedstrijd genomen.

Afhalen startnummer

Zorg dat je je startnummer weet, er zijn meerdere balies bij de startnummeruitgifte en deze zijn ingedeeld op basis van startnummers.

Er zullen geen veiligheidsspeldjes bij het nummer zitten, neem deze dus zelf mee.

Je krijgt hier ook nog een bagagelabel voor aan je tas, hiermee kan je je tas bij de garderobetent inleveren.

Omkleden

Afstand houden tijdens het omkleden is helaas lastig en nog lastiger om te controleren. Daarom zullen er geen omkleedtenten zijn. Kom dus in loopkleding naar het evenement.

Er is wel een garderobe waar je één tas kunt afgeven, bevestiging hiervoor al je bagagelabel voordat je naar de garderobetent loopt.

Bestelde T-shirts

Om drukte te vermijden is het dit keer alleen mogelijk om het t-shirt na de wedstrijd op te halen. De t-shirtbalie zal in de garderobe tent zijn.

Toiletten in chalet zijn niet voor deelnemers

Deelnemers kunnen geen gebruik maken van de toiletten in het chalet voor én na de wedstrijd. Er staan buiten op verschillende plekken dixies. Ook al bestel je een koffie in het chalet, dan worden deelnemers nog steeds geacht bij de dixies naar het toilet te gaan.

Respecteer dit en ga niet in discussie met personeel van het chalet.

Wijzigingen tijdens

Starttijden

Zoals je in het programma kunt zien zijn de starttijden gewijzigd. De 18 en 32 km zullen nu samen starten. Hiervoor is gekozen, omdat de 32 km nu 2 rondes loopt en we willen voorkomen dat er onderweg veel ingehaald moet worden.

Doordat de start in de groeve is, is er veel ruimte voor een ruime startopstelling en ook de eerste 3km is er genoeg ruimte om nog in te kunnen halen. Uiteraard mag er in de rest van de wedstrijd ook nog ingehaald worden, maar probeer dit op een stuk te doen waar voldoende ruimte is. En gun elkaar die ruimte ook.

Startprocedure

Bij de start zullen we elke 5 seconden 5 deelnemers laten vertrekken. Hierdoor zal het deelnemersveld verspreid over het parcours gaan. De uitslagen worden opgemaakt op basis van nettotijden. Het is dus niet nodig om je naar voor te dringen in het startveld. Let wel op dat je als snelle loper niet helemaal achteraan gaat starten, dit betekent natuurlijk dat je veel mensen in moet halen, waar niemand bij gebaat is.

Supporters

Een dringend verzoek om geen supporters mee te nemen!

Uiteraard zien wij dit normaal gesproken ook anders. Maar dit zorgt momenteel voor te veel drukte, waardoor er niet voldoende afstand gehouden kan worden.

Wijzigingen na afloop

Prijsuitreiking

De prijsuitreiking zal zo snel mogelijk na het finishen van de 3e loper zijn. Zit je bij de eerste 3 mannen of vrouwen, blijf dan in de buurt van het podium.

Blijf niet te lang

Na afloop van de wedstrijd is er natuurlijk ruimte om even bij te komen en wat te drinken. Maar blijf niet te lang hangen. Merk je dat het druk wordt bij de finish, ga dan alsjeblieft naar huis.

Naar het event

Overzicht

© Bearsports