Inschrijving

Kan ik mijn startnummer overdragen?

Ja, dit kan via de site van SQM Time. Hiervoor heb je wel een account nodig op deze site. Dit is mogelijk, zolang de inschrijvingen geopend zijn. Mocht dit niet lukken, mail dan naar Bearsports via info@bearsports.nl.

Als de inschrijvingen gesloten zijn moet het startnummer worden overgedragen via een mutatieformulier dat ingeleverd kan worden bij het afhalen van het startnummer. Betalingen moeten altijd onderling geregeld worden.

Kan ik nog overstappen naar een andere afstand?

Dit is in de meeste gevallen mogelijk. Dit kan zelf geregeld worden via de site van SQM Time. Hiervoor heb je wel een account nodig op deze site. Bij wisselen naar een langere afstand zal het verschil in inschrijfprijs bijbetaald moeten worden. Dit is mogelijk, zolang de inschrijvingen geopend zijn. Mocht dit niet lukken, mail dan naar Bearsports via info@bearsports.nl.

Als de inschrijvingen gesloten zijn kan er alleen nog gewisseld worden naar een kortere afstand via een mutatieformulier dat ingeleverd moet worden bij het afhalen van het startnummer.

Is daginschrijving mogelijk?

Meestal werken we niet met daginschrijving. Het kan soms voorkomen dat we nog een aantal startnummers over hebben, dan besluiten we kort van te voren om toch nog daginschrijving mogelijk te maken tegen een verhoogd tarief. Wil je gegarandeerd zijn van een startnummer, schrijf je dan van te voren in.

Indien daginschrijving mogelijk is, neem dan contant geld mee. Er is geen mogelijkheid tot pinnen.

Kan ik mijn inschrijving annuleren?

Kun je nadat je je hebt ingeschreven toch niet deelnemen aan het evenement. Dan is het tot een bepaalde datum (zie hiervoor de algemene voorwaarden van het evenement) mogelijk om de inschrijving te annuleren en het inschrijfgeld (min €5,- administratiekosten) terug te krijgen. Dit kan door een e-mail te sturen naar info@bearsports.nl, vermeldt hierbij om welk evenement het gaat en naar welk rekeningnummer het geld teruggestort mag worden. Als de datum om te annuleren verstreken is, wordt er geen inschrijfgeld meer terugbetaald.

Ik heb na de bevestiging van mijn inschrijving geen informatie meer ontvangen, klopt dit?

Wij versturen de informatiemail van een evenement in de week dat het evenement plaatsvindt. Deze mail zal ook via de website terug te vinden zijn. Heb je geen e-mail ontvangen, kijk dan ook even in de spamfolder.

Waarom ontvang ik maar één infomail terwijl ik meerdere mensen heb ingeschreven?

Indien je meerdere mensen op één e-mailadres inschrijft versturen wij maar een keer de infomail. Dit komt door een beperking in het mailprogramma wat gebruikt wordt om de infomail te versturen.

Wedstrijd

Hoe ontvang ik mijn startnummer?

Het startnummer kan op de dag van de wedstrijd worden afgehaald bij het aanmeldbureau nabij start/finish. Bij sommige wedstrijden kan het van te voren al worden afgehaald of wordt het opgestuurd, in dat geval wordt dit duidelijk gecommuniceerd op de evenementpagina van onze website.

Hoe download ik een gpx-bestand van de route?

Als je op de pagina van het evenement naar parcoursen gaat, vind je hier een kaartje met de route. Klik links onderin op “afstandmeten.nl”. Je wordt dan doorverwezen naar de route op deze website. Als je hier op exporteren klikt (zie afbeelding), kan een bestand naar keuzen gedownload worden.

Let op! Wil je de wedstrijd met GPX lopen, wacht dan met downloaden tot een dag voor de wedstrijd, aangezien de parcoursen op het laatste moment nog veranderd kunnen worden.

Waarom is er gekozen voor deze startvolgorde van afstanden?

De startvolgorde wordt gekozen om drukte op het parcours of bij de finish te voorkomen. Hierdoor kan het zijn dat een kortere afstand voor een lange afstand start.

Waarom zit dit mooie paadje niet in de route?

We proberen de parcoursen natuurlijk zo uitdagend en mooi mogelijk te maken, hier zijn een aantal beperkende factoren bij. Zo mogen we sommige paden simpelweg niet gebruiken, omdat we er geen vergunning voor krijgen. Dit kan komen doordat er bepaalde planten groeien of om overlast voor anderen te voorkomen. Verder moeten we er natuurlijk een ronde van kunnen maken en moeten de paadjes dus ook aansluiten op de rest van het parcours zonder te vaak grote wegen over te moeten steken.

Waarom klopt de afstand van een trail niet precies?

De precieze route vaststellen kan niet altijd lang van te voren. We proberen altijd in de buurt te blijven van de bepaalde afstand, maar een leuk en mooi parcours gaat bij onze trails voor op de precieze afstand. Ook kan het nog wel eens voor komen dat een boom op een pad waait waardoor we het parcours deels moeten verleggen.

Dit is niet van toepassing op de Heuvelland Marathon of de 043 triathlon.

Uitslagen en foto's

Waar vind ik de uitslagen?

De uitslagen worden na afloop zo snel mogelijk op onze website gezet worden. Er zal op Facebook een link naar de uitslagen gezet worden.

Dit kan soms even op zich laten wachten omdat er nog andere afstanden bezig zijn of omdat het evenemententerrein afgebroken wordt.

Mijn uitslag klopt niet of ik sta er niet tussen

Ondanks dat wij onze uiterste best doen om iedereen goed in de uitslagen te krijgen kan het wel eens voorkomen dat het mis gaat. Stuur in dit geval een e-mail naar info@bearsports.nl met je naam, je zelf geklokte tijd en eventueel het nummer van een loper die voor of achter je eindigde of een finishfoto. Dan zullen wij zo snel mogelijk kijken wat er mis is gegaan en het aanpassen.

 

Waar kan ik de foto's terugvinden van de fotografen langs het parcours?

De fotografen langs het parcours komen in de meeste gevallen niet vanuit de organisatie. Wij zullen indien bij ons bekend een link naar de foto’s delen via onze website en social media.

Heb je zelf foto’s gemaakt van een evenement? Laat het ons weten via info@bearsports.nl, dan kunnen wij ze delen met de deelnemers.

Staat jouw vraag hier niet bij?

Mail ons dan op info@bearsports.nl

© Bearsports